Quote:
Originally Posted by razfaz
I recieved my SIM today. Everything is working, except when I switch to UMTS only mode, the SIM gives a "Sim not registered" massage and I'm unable to log on any German network. It wouldn't matter, but I'd like to use the card next month in Japan, where it is UMTS only. Anybody with the same problem concerning UMTS?
|
Yes, this seems to be normal for UM+, but it may be network dependent.
Anyway, now I've even got a response, a day after reactivation:
"Sehr geehrter Herr xxxxxxxxxx,
vielen Dank für Ihre Anfrage.
Ein Teil der neuen Karten hatte ein Softwareproblem. Dies wirkte sich dahingehend aus, dass keine Anrufe getätigt werden konnten, eingehende Anrufe waren nicht möglich, und es kam fälschlicherweise die Ansage, dass das Guthaben auf 0 ist („insufficient balance“). Dieses Problem wurde inzwischen behoben. Ihre SIM Karte ist aktiviert.
Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Marion Girin
Customer Service United Mobile
United Mobile ist nun jederzeit für Sie erreichbar: Ab sofort steht Ihnen der Customer Service an 365 Tagen rund um die Uhr zur Verfügung.
United Mobile Liechtenstein AG
Schaffhauserstrasse 121
CH-8302 Kloten, Zurich Airport
Phone +44 7937 099 911
Phone +423 663 099 911
www.united-mobile.com
"
They say the problem has been solved now. Check your UM+ SIMs to verify that statement.
(sorry no time for a translation at the moment, I'll have to leave the desk)